מערכות ניהול למידה – למה הן חשובות לארגון שלכם?

מערכות ניהול למידה – למה הן חשובות לארגון שלכם?

מערכת LMS הינה מערכת ניהול הלמידה של המאה ה-21. המערכת שנקראת באנגלית גם (LMS-Learning management system) מעניקה מענה לכל הפעילויות המנהליות הקשורות בתהליך הלמידה. מטרתה של המערכת היא לרכז את כל תוצאי ההדרכה תחת מערכת אחת, ובתוך כך לעקוב אחר ההישגים של הלומדים.

המערכת המוכרת ביותר כיום היא מערכת המודל, המאפשרת לכל סטודנט למצוא את המידע הנחוץ לקורס אותו הוא לומד. המערכת מנהלת את כל הקורסים, השיעורים והציונים בצורה מסודרת ומסייעת לתלמיד ללמוד בכל מקום שרק ירצה.

יחד עם זאת, למערכת תפקיד חשוב גם בארגונים. בכתבה הנוכחית, נפרט כמה מהתועלות העיקריות שלה בעסקים ובארגונים גדולים.

קצת הסטוריה

בעבר, כמעט לא היה צורך במערכות לניהול למידה. הידע הועבר בעיקר באמצעות שיעורים פרונטליים בכיתות למידה, ותלמידים שפספסו את השיעור נאלצו להשלים באמצעות שמיעת הקלטת השיעור או מורה פרטי שהגיע לביתם. לפני עידן הטכנולוגיה, לא היתה הזדמנות ללמידה מרחוק, ולא היתה אפשרות למורה להפעיל קורס וירטואלי עם הכיתה שלו. באוגוסט 2007, יחד עם פרוץ מערכת מודל לבתי הספר בישראל, הוצעה המערכת לשימוש חופשי בכל מערכת ההוראה האקדמית בארץ- אוניברסיטאות, מכללות, כאשר משרד החינוך מאפשר לכל אדם מצוות ההוראה, להפעיל קורס Moodle עם הכיתה שלו.

מערכת ניהול למידה בארגונים הגדולים

מחקרים מראים כי רוב המשרות החדשות שיפתחו במאה ה-21, ידרשו יכולות שניתן למצוא רק בקרב אחוז קטן מהעובדים. עם ההתקדמות הטכנולוגיה, יש צורך בעזרי הדרכה רבים יותר, עובדה היוצרת אתגר אמיתי בפני מחלקות ההדרכה.

אם ניקח לדוגמא חברות ענק כמו פלאפון או סלקום, האתגר הניצב בפני מחלקת ההדרכה שלהן הוא גדול עד מאוד. כל עובד חדש שמתקבל, יש להעביר הכשרה מתאימה, ולעיתים מדובר בכמות גדולה של עובדים בבת אחת. היכולת לעקוב ולבקר אחר תהליכי הלמידה בארגון, ללא שימוש במערכת מסודרת לניהול למידה הוא כמעט בלתי אפשרי. עם שימוש במערכות מתקדמות לניהול למידה, ניתן ליצור הדרכות מקוונות, לשלב מטלות ובאופן כללי להביא ללמידה יעילה ופורה יותר.

עידוד העובד ללמוד

כל מנהל מעוניין בעובדים חרוצים, המוכשרים לבצע את עבודתם כנדרש. מערכת לניהול למידה הופכת את העובד לאחד הגורמים העיקריים בהכשרתו. העובד הופך לגורם אקטיבי בתהליך הלמידה, מה שמעצים עוד יותר את ההתפתחות שלו במהלך העבודה.

לכן, נסכם- לשימוש במערכת LMS לניהול למידה בארגון יש כמה תועלות בולטות:

  • שיפור יעילות תהליכי למידה
  • שיפור המעקב אחר פעולות למידה של העובדים
  • הכשרת כמות גדולה של עובדים בבת אחת

    זקוקים למערכת לניהול למידה בארגון שלכם? אנו מזמינים אתכם להכיר את WeLearn, מערכת המאפשרת לכם להשכיר סביבת למידה וירטואלית
    עם התאמה מלאה לשפה העברית. אם אתם מעוניינים להעביר קורסים לקהל מקצועי, זו המערכת בשבילכם.
No Comments

Post A Comment

בודק...