מצעד 12 תוספי הוורדפרס שכל בונה אתרים חייב להכיר

מצעד 12 תוספי הוורדפרס שכל בונה אתרים חייב להכיר

חייהם של בוני האתרים נחלקים לשניים: החיים שלפני פלטפורמת הוורדפרס והחיים שאחרי. קל, כיפי ונהיר לבנות אתרים במערכת הזו שכל הזמן יוצאות לה גרסאות חדשות ומתקדמות. כאשר בונים אתר מורכב זה מאסט לעשות שימוש בתוספים השונים שקיימים עבור המערכת. אולי לא ידעתם, אבל יש אלפי תוספים שונים ומגוונים! כן, כן, אלפים! 

כיצד תדעו מה הם תוספי הוורדפרס הטובים ביותר שישמשו אתכם?

בעזרת ההמלצות החמות שלנו שתקראו עליהן כאן:

  1. Linker/לינקר – קודם כל, כבוד לנו – זהו תוסף שפותח כחול לבן. מה הוא עושה? יוצר קישורים בסגנון של Bit.ly על גבי כתובת האתר שלכם עבור כל פוסט או עמוד שתרצו על מנת שתוכל לשתף אותו עם יוזרים אחרים. למה זה טוב לכם? כי תוכלו לעקוב אחר הדאטה שמספקים הקישורים עם ממשק האנליטיקס או מונה הלחיצות הפנימי של התוסף עצמו.
  1. Yoast – לא מכירים אותו? יוסט הוא התוסף הכי פופולארי בברנז'ה של מקדמי ה-SEO. בעזרת התוסף הזה תוכלו להתאים באופן פרטני את הכותרת ואת התיאור של כל דף ודף באתר שלכם. עבור מה ההתאמה? בדיקת רמת הקריאות של הטקסט, מניעת תוכן כפול במנועי החיפוש וגם יש אופציית בחירה האם לאפשר לגוגל גישה אל התוכן או שלא.

התוסף הזה הוא מרכיב משמעותי בבחירה של מקדמי אתרים דווקא בוורדפרס לבניית אתרים. יש גרסה חינמית של התוסף ויש גרסה בתשלום, אבל החינמית לגמרי עונה על הצרכים.

  1. Broken Links Checker – התוסף הזה יעשה בשבילכם עבודה חשובה מאוד – הוא ידווח לכם כל העת על קישורים או תמונות שבורים ואם לא דיי בזאת, גם יאפשר לכם לתקן אותם ישירות מתוך המסך של התוסף. יש לו את זה גם ביותר מדהים – הוא עובד מעולה עם עברית!
  1. Simple Tooltips – נכון שזה ממש מעיק לכתוב מושג כלשהו ולפתוח סוגריים ארוכים לטובת הסבר מהו? התוסף הזה יוסיף עבורכם הערות בדמות בועות טקסט עבור כל אלמנט שתחפצו בו דוגמת מילים וגם תמונות. ניתן יהיה לראות את ההערות עם מעבר באמצעות העכבר על האלמנט או בנגיעה בו כאשר גולשים דרך מובייל.
  1. Elementor – תוסף שיחסוך לכם את המיגרנה הפוטנציאלית הכרוכה בעיצוב דפים ובמיקום של כל אלמנט ואלמנט. באמצעותו תוכלו לעצב בקלות כל דף ולמקם בקלות את האלמנטים השונים בעזרת יצירה של שורות ועמודות. זהו תוסף שיש לו כל הזמן עדכונים אז מומלץ בחום להירשם לדיוור שלו כדי להתעדכן בכל פיצ'ר אחרון שיוצא.
  1. What the file – הכירו את התוסף המאפשר הצגה של קבצים שמפעילים את עמוד והתכנית הקיימים וכך למעשה מונעים סחבת במציאת קבצים באופן ידני. את הקבצים תוכלו לערוך ישירות מתוך התוסף עצמו ותוכלו גם לבדוק איזו השפעה יש לעריכה שלהם בפועל על הנראות של האתר.
  1. WP Rocket – האנרג'ייזר של התוספים – הוא יאיץ לכם את האתר גם בדסקטופ וגם במובייל. איך הוא עושה זאת? על ידי יצירה של עותק מקומי של החלקים הסטטיים באתר במחשבו של הגולש. כמו כן, הוא טוען תמונות רק כאשר הגולש רואה אותן בפועל. יש לו עוד כמה טכניקות בסגנון הזה. חשוב לציין שהתוסף הזה אינו חינמי ומחירו ההתחלתי עומד על 40$ למשך שנה, אבל המחיר משתלם אל מול התועלת. חוץ מזה, חברות אחסון רבות מציעות אותו בחינם כחלק מן החבילה.
  2. Contact Form – תוסף פופולרי נוסף להוספת טפסים באתר שאתם בונים. הוא עובד ממש פשוט ומייצר טפסים עם שדות מותאמים אישית. כאשר גולש ממלא את הטופס תשובותיו נשלחות היישר אל המייל בתוך תבנית מוגדרת מראש.
  1. Autoptimize – הוא יטפל בקבצי ג'אווה סקריפט ובקבצי עיצוב באופן אוטומטי לחלוטין באמצעות כיווץ שלכם או על ידי שינוי הקריאה שלכם לסופו של הקוד. כך הוא מאיץ את עליית העמוד. זה תוסף מומלץ גם לאתרים בהם נעשה שימוש בפרוטוקול המשופר HTTP/2.
  1. Comet Cache – תוסף הקאש הזה מוכר פחות אבל עכשיו כשאתם מכירים אותו – אתם חייבים אותו. הוא מאיץ את זמן העלייה של האתר באמצעות יצירה של גרסאות שמורות של כל דף ודף שקיים באתר. אם ברצונכם לחסוך מקום על גבי השרת, תוכלו להשתמש בדחיסה מסוג gzip, למשל על שרת Apache.
  1. User Activity Log – אם אתם בונים אתר מרובה משתמשים התוסף יאפשר לעקוב אחר הפעילות של כל אחד מהם כולל יצירה ועריכה של פוסטים, עדכונים של מערכת וכדומה. בגרסת הפרו בתשלום יש גם אפשרות לארגן את כל הדאטה בצורה מצוינת ולייצא אותה בפורמט CSV.
  1. Regenerate Thumbnails – אם ברצונכם לעבור תבנית או לשנות את הפורמט של התמונות המוקטנות באתר עבור תצוגה מוקדמת לפוסטים, תוסף זה הוא תוסף מהיר ומצוין בשבילכם. תוכלו לבחור תמונות ספציפיות או לחדש את כל התמונות שהועלו אי פעם אל האתר.

כפי שאתם נוכחים, לוורדפרס יש ממש "חנות ממתקים" עם אינספור תוספים מתקדמים על המדפים. למרות זאת, לכל אתר יש את הדנ"א הייחודי שלו ועל כן המערכת לתת מענה עד הסוף לכל הצרכים העסקיים האישיים שלכם.

אבל היי, בשביל זה אנחנו כאן! נשמח לפתח עבורכם תוספים ייעודיים ומיוחדים בשביל האתר – השאירו פרטים ונשמח לשמוע מה אתם בדיוק צריכים.

No Comments

Post A Comment

בודק...