מדריך מקוצר לתוסף יוסט- תוסף וורדפרס חדשני לקידום אתרים

מדריך מקוצר לתוסף יוסט- תוסף וורדפרס חדשני לקידום אתרים

תוסף Yoast הוא כמעט חובה למי שמשתמש בוורדפרס ומעוניין לקדם את האתר שלו. יוצר התוסף הוא Joost De Valk, מפתח וורדפרס ואיש קידום אתרים בעצמו (החמוד מהתמונה שלמעלה)

אז למה התוסף כל כך חשוב? נתחיל על דרך השלילה- מי שיבחר לא להשתמש בתוסף באתר שלו, ימצא את עצמו בקושי רציני לנהל אתרים עם עמודים רבים, או לחילופין מוגבל בלבצע משימות קידום בסיסיות. התוסף Yoast מאפשר להתגבר על רוב המגבלות הודות לממשק ידידותי להפליא.

רק שימו לב – התוסף בלבד לא יקדם לכם את האתר, זה כלי עזר בלבד, ועדיין תצטרכו להשקיע בקידום.

התקנת התוסף

בתפריט התוספים תמצאו את התוסף, וזו גם הדרך הכי בטוחה להוריד אותו.

לאחר שהורדתם את התוסף בהצלחה,

תופיע לכם אפשרות של התקנה באמצעות אשף :

האשף הנחמד הזה כולל מספר הגדרות עיקריות,
וזה הזמן לעבור עליהן אחת לאחת:

מי אתם– אפשרות זו תשפיע באופן ישיר על תגי המטה של האתר. קיים הבדל גדול בין מיתוג לאתר חברה גדולה לבין אתר פרטי. חברה עשויה להיות מוצגת בגרף של גוגל עם מספר פרטים חשובים אודותיה כמו: שם, כתובת, לוגו ועוד. הגרף הזה יוצג כמשתמשים יחפשו את שם החברה.

סוג האתר שלכם– אתר תדמית, אתר חנות או כל סוג אתר אחר. בלשונית הזו יוסט יתאים את כל הגדרות ברירת המחדל לסוג שבחרתם.

מצב האתר שלכם– אם האתר שלכם בבניה, או שמחכים לכם עדכונים חשובים שיש לבצע, כאן תוכלו לבחור לחסום אותו מגוגל. אבל רגע, אל תשכחו לכבות את האפשרות הזו לאחר שהאתר שלכם מוכן.

סושיאל (רשתות חברתיות)– באפשרות זו תוכלו ליידע את מנועי החיפוש על הפרופילים החברתיים הקיימים שלכם, כדי שגם הם יוצגו לגוגל.

פוסטים ועמודים– כאן תוכלו לבחור האם הפוסטים והעמודים באתר יהיו חשופים למנועי החיפוש. בעצם, אפשרות זו דומה מאוד להגדרה השלישית ואתם יכולים לבחור למה מנועי החיפוש יתייחסו.

כלי האופטימיזציה של yoast

מלבד האפשרות לקבוע את תגי המטה של כל עמוד או מקטע באתר, קיים חלק חשוב יותר- כלי האופטימיזציה. כלי האופטימיזציה מאפשר להתמקד במילות מפתח שונות ולבדוק באיזו מידה התוכן רלוונטי אליהן. תוכלו למצוא את האופציה הזו מתחת לעורך הטקסט כאשר ה"רמזור" מסומן בצבע הירוק:

זו דוגמא לשלב שבו הוספנו מילת מפתח למיקוד. ברגע שמוסיפים מילות מפתח לבלוק , מופיעות שלוש קטגוריות: בעיות, שיפורים ותוצאות טובות בשלושה צבעים.

כך למשל, בצבע הירוק תוכלו למצוא מה כן טוב באופטימזציה שלכם, בצבע הכתום תוכלו לבדוק אלו שיפורים מוצעים לכם והצבע האדום… טוב, אתם מבינים לבד.

הרחבות פרימיום

מעוניינים לחסוך התקנת מספר תוספים נוספים? תוכלו לרכוש גרסת פרימיום של התוסף. בגרסת הפרימיום של יוסט מחכות לכם מגוון הרחבות וכלים שימושיים- כלים למיקוד תוכן של מספר מילות מפתח, תצוגה מקדימה של שיתופים ברשתות חברתיות, כלי לביצוע הפניות ועוד.

No Comments

Post A Comment

בודק...