טעויות נפוצות בהקמת אתרי וורדפרס ואיך אפשר להימנע מהן

טעויות נפוצות בהקמת אתרי וורדפרס ואיך אפשר להימנע מהן

אם אתם עומדים להשיק לראשונה בחייכם בלוג או אתר אינטרנט בוודאי שמעתם על וורדפרס ואולי אפילו כבר התחלתם לעבוד עם מערכת ניהול התוכן (CMS) הזו. ומדוע לא בעצם? מדובר באחת ממערכות ניהול התוכן הפופולריות ביותר, הקלות, המהירות, הידידותיות והנוחות ביותר לעבודה. בעזרת וורדפרס אפשר להקים בלוגים, חנויות מקוונות, אתרי תדמית ודפי נחיתה בתוך כמה דקות ובכמה קליקים ספורים. יחד עם זאת ועל אף הפשטות והנוחות שמערכת וורדפרס מציעה, טעויות יכולות להתרחש, בוודאי אם זו הפעם הראשונה.

חשוב מאוד להימנע מטעויות כי בסופו של יום טעויות אלו מזיקות מאוד לאתר וזה לא טוב לא לכם כבעלי האתר ולא למבקרים אשר מגיעים לגלוש באתר שלכם. אז למה לא ללמוד מטעויות של אחרים? אז הנה לפניכם כמה טעויות שרבים עושים כאשר הם מקימים לראשונה אתר וורדפרס שכדאי לכם להימנע מהם.

טעות #1 לא לרכוש דומיין ולהשתמש בדומיין של וורדפרס

אל תשתמשו בשם הדומיין של וורדפרס, זה לא מקצועי. רכשו שם מתחם (דומיין) משלכם באחת מחברות הדומיין ואל תשאירו את הדומיין החינמי שמציעה לכם מערכת וורדפרס. דומיין זה משהו שצריך להיות קליט, קצר, זכיר, יפה, נקי הוא צריך לשקף את החברה או העסק וחשוב להשקיע כמה שקלים בשנה כדי שיהיה לכם דומיין משלכם. זה גם טוב במקרה שאולי בעתיד תרצו לעבור למערכת ניהול תוכן אחרת, כדאי שיהיה לכם דומיין משלכם, בבעלותכם שילך איתכם וילווה אתכם לא משנה לאן שאתם הולכים.

טיפ: הקפידו לקנות דומיין מאובטח Https//: ולא Http//:.

טעות #2 להזניח את  גיבוי האתר

הזנחת גיבוי האתר זו טעות שרבים עושים אותה והיא עלולה לעלות ביוקר. חשוב מאוד לדאוג לגיבוי האתר שלכם בוורדפרס. האינטרנט הוא ג'ונגל, וככזה האתר שלכם חשוף לתאונות, לגניבות, להאקרים ושאר רעות חולות. לכן חשוב שיהיה לכם הגנה בדמות גיבוי. ללא גיבוי כל העבודה שלכם יכולה לרדת לטמיון מבלי כל יכולת לשחזר אותה. מה עושים? מתקינים תוסף גיבוי – Backup Plugins. התוספים הללו זמינים ובעזרתם ניתן לשמור על בסיס קבוע את האתר ולגבות אותו, כך שאם משהו חלילה יקרה, תוכל לשחזר בקלות את שאבד. אפשר להשתמש בתוסף שמשרת למעלה מ-2 מיליון משתמשי וורדפרס בעולם: Updraftplus

כמו כן, ניתן לדאוג לגיבוי גם דרך חברת האחסון שלכם, במידה החלטתם לאחסן באופן עצמאי את האתר – מומלץ מאוד!

טעות #3 לשכוח להחליף את שם המשתמש 'Admin'

כאשר מתקינים לראשונה אתר וורדפרס שם המשתמש הדיפולטיבי הוא כמובן Admin – . אסור בשום פנים ואופן להשאיר את שם המשתמש הזה וחשוב מאוד לשנות לשם אחר ויפה דקה אחת קודם. ברגע שמשאירים או שוכחים להחליף את שם המשתמש הדיפולטיבי חושפים את האתר לפריצות והאקרים. האקרים יכולים לגנוב מכם תוכן, פרטי גולשים, פרטי כרטיסי אשראי, מועדון לקוחות, אימיילים וכו'. זו פרצת אבטחה חמורה ביותר ולכן כה חשוב לשנות את שם המשתמש כמה שיותר מהר.

הנה סרטון פשוט שמדגים כיצד לשנות את שם המשתמש Admin:

https://www.youtube.com/watch?v=-rLrxSvsFVE

טעות #4 להשתמש בתבניות עיצוב ממקורות מפוקפקים

נכון, כבר במערכת וורדפרס עצמה יש תבניות עיצוב מעניינות ויפות, חלקן אפילו בחינם, אבל רבים מעדיפים לרעות בשדות זרים ולחפש תבניות עיצוב ברחבי הרשת. די לכתוב בשורת החיפוש של גוגל " Free WordPress themes" כדי לראות את המבחר המדהים. אממה?! חלק מתבניות העיצוב הללו שלצידן כתוב "חינם" טומנות בחובן קישורים זדוניים א שהן עלולות לשבש את קוד האתר. אז אם אתם רוצים לבחור תבניות עיצוב יפות, אמינות ובטוחות חפשו אתרים בעלי מוניטין שניתן לסמוך עליהם ואם צריך שווה גם לשים את הכסף על תבנית עיצוב ראויה (הרי אין הזדמנות שניה ליצירת רושם ראשוני). אפשר למצוא תבניות וורדפרס אמינות ובטוחות באתרים כגון:

או שפשוט יוצרים קשר עם חברה מקצועית שמתמחה בעיצוב ופיתוח אתרי וורדפרס.

טעות #5 לא למחוק אלמנטים דיפולטיביים המגיעים עם האתר

בטח שמתם לב כאשר הקמתם את האתר במערכת וורדפרס שהוא מגיע עם תוכן, דמואים ומיני אלמנטים דיפולטיביים בתבניות.  אלו לא מתנות, זו רק הדרך של וורדפרס להסביר לנו בצורה ויזואלית מה כדאי לשים בכל מיני מקומות באתר. אז כאשר משיקים את האתר חשוב להיפטר מהם כמה שיותר מהר ותחתם לשים את מה שאנחנו באמת צריכים ורוצים. למשל, חשוב להוריד את "ברוכים הבאים", "בוקר טוב עולם"   או " Just another wordpress site", יש להוריד תמונת, סרטונים וטקסטים דיפולטיביים שאינם קשורים או נחוצים לכם. מדוע? זה גם לא לעניין ועשוי לבלבל את הגולשים שלכם וגם נחשד על ידי גוגל למשל כתוכן "ספאם". ואם חשוב לכם קידום אתר בגוגל, אז הורידו את כל האלמנטים הדיפולטיביים וצרו אלמנטים מקוריים שלכם.

כדי לבצע בדיקה יסודית להערכת תוכן ספאם באתר שלכם שאונדקס על ידי גוגל בדקו עמודים מיותרים כך, הקליקו:

שם הדומיין שלכםSite:

טעות #6 שימוש יתר בתוספים (פלאגינים)

אין ספק שאחד היתרונות הבולטים של מערכת וורדפרס הוא התוספים שהיא מציעה. זו מערכת קוד פתוח שמציעה יותר מ-55,100 פלאגינים. זה מטורף! העניין הוא שממש לא צריך את כולם. כאשר משתמשים בתוספים חשוב להבין שהם אמנם עושים את חיינו להרבה יותר קלים אך מנגד הם גם עלולים לשבש את האתר שלנו. שימוש יתר בתוספים עלול להאט את קצב טעינת האתר ולכן את קצב הגלישה בו (וזה מתסכל גולשים ומבריח אותם), הוא עלול לחבל באתר ואם התוסף מגיע ממקור לא ראוי, אז האתר יכול לקרוס לתוך עצמו בגלל איזה וירוס או באג חמור.  לכן, מומלץ מאוד מאוד להסיר תוספים שאינם בשימוש ועלולים להכביד על האתר, חשוב לבחור תוספים ממקורות מהימנים בלבד, אסור לשכוח לעדכן את התוספים ולוודא כי התוספים שבחרתם אינם מתנגשים בתוספים אחרים שדרושים לכם.

טעות #7 בעיות בהגדרת רכיבי SEO (קידום אתרים)

אחד היתרונות הבולטים של מערכת ניהול התוכן וורדפרס הוא שהיא אידיאלית לקידום אתרים. ניתן להתקין לה תוספים נפלאים שכוללים את כל רכיבי ה-SEO הנחוצים ופשוט להתחיל לקדם את האתר בקלות. בין התוספים הנפלאים אפשר לציין את ה- Yoastאו את תוסף All in one seo. אך כדי שתוספים אלו באמת ישרתו אותנו בדרכנו לכבוש את העמוד הראשון של דף התוצאות של גוגל חשוב להתקין אותם כראוי, אחרת הם עלולים ליצור יותר נזק מתועלת. בדקו שהתוספים נקיים וכי אתם משתמשים בהם כנדרש. למשל, חשוב למחוק את ברירת המחדל "ארכיון" שמצויה באופן דיפולטיבי בטייטלים (Tittle).

טעות #8 אי הבנת התגיות

אחת הטעויות הכי רווחות בשימוש במערכת ניהול של וורדפרס, במיוחד בקרב מתחילים, היא אי הבנת מושג התגיות על בוריו. אז נתחיל בהבהרה: תגיות נועדו לעזור לגולשים למצוא מידע בתוך האתר ולנווט בו בקלות. לכן חשוב להשתמש בתגיות בחוכמה, במתינות ובהגיון ולא לכתוב אותן על אוטומט. ראשית, כדאי לבחור עד 5 תגיות בלבד ולא להעמיס יותר מדי. שנית, חשוב לבחור בתגיות שבאמת משקפות את התוכן של העמוד ונובעות מתוכן העמוד, ולבסוף, דאגו שכל תגית תהיה ייחודית לכל עמוד ולא תחזור על עצמה בכל עמוד ועמוד.

טעות #9 לשכוח להתאים את האתר למובייל אתרים רספונסיביים

הטעות הקטנה הזו יכולה לעלות לכם ביוקר. העתיד כבר כאן וכולנו גולשים יותר בטלפונים הניידים מאשר במחשבי שולחן נייחים או מחשבים ניידים. היופי במערכת ניהול התוכן של וורדפרס היא שניתן להתאים אותה למובייל, וכך לא לאבד שפע של לקוחות והרבה מאוד הכנסות. בנוסף, אתר רספונסיבי שמותאם למובייל מקבל ציון גבוה יותר בגוגל כאשר היא מחליטה אילו אתרים לאנדקס גבוהה במילות חיפוש מסוימות ואילו לא. או במילים אחרות, אתר רספונסיבי זה אתר שיכול להתקדם טוב יותר במנוע החיפוש של גוגל. כדי להפוך את האתר לידידותי למשתמשי מובייל ניתן:

  • להשתמש בתוסף כגון: WPtouch
  • לבקש מהמעצב/ת או מתכנת או מחברת הפיתוח שלכם להפוך את האתר לרספונסיבי

זכרו!!! עיצוב רספונסיבי דרך HTML + CSS3 מבטיח שהאתר שלכם יראה נפלא בכל מכשיר ללא כל קשר לרוחב המסך של המכשיר.

טעות #10 להתעלם מעדכוני וורדפרס תקופתיים

חשוב מאוד לעדכן את אתר הוורדפרס שלכם מרגע שהעדכונים זמינים. זאת מאחר שבעדכונים האתרים הופכים ליותר מוגנים ובטוחים מפני פריצות (לא אחת העדכונים האלו מתרחשים לאחר שהתגלו פרצות אבטחה), כי ניתן ליהנות מפיצ'רים חדשים בעדכונים הללו ותפקודו הכללי של האתר משתפר בכל עדכון ועדכון.  כמו כן, גוגל "קולטת" אתרים שאינם עדכניים ועלולה לזהות את האתר כבלתי מעודכן ולכן להוריד את דירוג האתר בתוצאות החיפוש.

טעות #11 אי הלימה בין תוכן העמוד לבין תצורת העמוד: פוסטים, עמודים, טפסים ועוד

יש 2 סוגי עמודים עיקריים בוורדפרס: עמודים ופוסטים. לכל אחד יש ייעוד משלו וכדאי מאוד להבחין בין השניים. בעוד 'עמוד' נועד לתוכן קבוע באתר. כלומר לדפים ראשיים וקבועים באתר למשל: דף הבית ודף ה"אודות" , 'פוסט' נועד לתוכן יותר דינמי כגון בלוגים. גם תצורת ההצגה של פוסטים ועמודים היא שונה וכדאי מאוד להתאים את התוכן לסוג העמוד שאותו רוצים ליצור. כך למשל, את מרבית העמודים ניתן לשייך לקטגוריות ראשיות באתר, פוסטים – לא. תצוגת פוסטים בפני גולשים יכולה להיות עוקבת (פוסט אחרי פוסט) בעוד עמודים הם נפרדים ועצמאיים. שימו לב שיש גם תצורות ייעודיות לטפסים כגון "צור קשר" וגם אפשרויות ייעודיות להצגת עמודי מוצרים. חשוב לבחור ולהתאים את תצורת העמוד לתוכן הייחודי שלו.

טעות #12 לשכוח לאנדקס אחרי ההתקנה

בשלבי ההתקנה הסופיים של מערכת ניהול התוכן של וורדפרס אפשר לזהות תיבת מילוי קטנה ושובבה וכדאי מאוד לסמן בה V, אבל רק אחרי שכבר יש לנו תוכן מקורי באתר. אנחנו כמובן מתכוונים לתיבת: "Allow Search Engines to index my site". חשוב מאוד לסמן תיבה זו ברגע שיש לכם איזה 2 עמודים או 3 פוסטים מוכנים והם באוויר. כאשר מסמנים תיבה זו למעשה "קוראים" לגוגל או לכל מנוע חיפוש אחר להגיע אל האתר, להכיר בו ובקיומו וזה יכול לזרז משמעותית את קידום האתר. כך מגיעים אל המאפיין הזה בקלות, גם אחרי ההתקנה הראשונית:

WP Dashboard > Settings > Reading > Allow Search Engines to index site

WP-plugin – חממה טכנולוגית לאתרי וורדפרס

חברת WP-plugin מציעה שירותי פיתוח, עיצוב והוספת פלאגינים (תוספים) לאתרי וורדפרס בהתאמה מלאה ואישית לכל לקוח ולקוח. החברה מציעה מעטפת של פתרונות דיגיטליים ושיווקיים שימנעו טעויות מיותרות  ויאפשרו לכם ליהנות מאתר תקין, מעוצב, ידידותי למשתמשים ולמנועי חיפוש ונעים לגלישה. הצוות שלנו מונה מפתחים ומעצבי וורדפרס מקצועיים שישמחו לעמוד לשירותכם בכל עת ולספק פתרון לכל בעיה.

בהצלחה עם האתר החדש!

No Comments

Post A Comment

בודק...