עמודי זבל באתר שלכם-למה אתם רוצים להפטר מהם

עמודי זבל באתר שלכם-למה אתם רוצים להפטר מהם

נתחיל, איך לא, מההתחלה.

בעלי אתר? נהדר. סיכוי טוב שאתם אוחזים באתר שלכם בכמה "עמודי זבל", אולי אפילו מבלי שתהיו מודעים לכך. "עמודי זבל" – אלו עמודים באתר, בעלי איכות נמוכה יותר ביחס לאחרים. אם האתר שלכם בעל תוכן איכותי באופן כללי, עמודים כאלו עשויים להשפיע על הדירוג שלו במנועי גוגל.

באיזה אופן? שמחים ששאלתם! הם עלולים להזיק ל-SEO מכיוון שהם נותנים לגוגל רושם שהאתר עצמו לא מטופל כמו שצריך. מעבר לכך, הם גם מקשים על הניהול השוטף של האתר וביצוע בדיקות סדירות. וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על גולשים ההולכים לאיבוד באתר בגלל עמודי זבל.

 

ראו  הנחיות גוגל בנושא:

 

עמודי זבל

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אז על איזה סוגים של עמודי זבל אנחנו מדברים?

 

שימוש מופרז בתגיות

בעיה נפוצה בהרבה אתרים, גם מושקעים ואמינים. מדובר ברשימה אינסופית של תגיות ליד כל עמוד תוכן שנוצרו על ידי עורכים או כותבים.

מומלץ להיכנס לגוגל אנליטיקס ולעשות בדיקה האם התגיות האלו מביאות כניסות ישירות מגוגל ובכלל – האם הן משמשות את הגולשים?

אם כמות הביקורים בעמודי התגיות נמוכה מאד – אולי אפשר לוותר עליהן – צריך לבדוק את הנושא מקרוב.

תחתית הטופס

עמודי תמונות

אם מערכת ניהול התוכן של האתר לא מוגדרת נכון היא עלולה ליצור לכל גרסה גדולה של תמונה עמוד משלה במקום לפתוח אותה בטאב חדש כפי שהיא .

גוגל לא אמור לאנדקס את התמונות שלכם כעמוד נפרד ולכן במקרה הזה ממליץ כמעט ב-100% מהמקרים לחסום את אינדוקס העמודים האלה.

ארכיונים

עמודי ארכיון עשויים ליצור לא רק תוכן כפול (אם הם כוללים פוסטים מלאים), אלא גם דפים דלים בתוכן, תלוי באיזה אופן הגדירו אותם להציג את הפוסטים / מאמרים אליהם הם מקשרים.

לא ניתן לקבוע ב-100% שהעמודים האלה לא שימושיים כלל. הם יכולים להיות דווקא לעזר עבור גולשים מסוימים שרוצים לחפור אחרי תכנים ישנים יותר בבלוג שלכם לדוגמא, או לחפש מאמרים לפי נושא. עם זאת, אנו לא חושבים שעמודים אלו תורמים לקידום הכללי של האתר.

ההמלצה היא  להגדיר את העמודים האלה כ "noindex, follow". כלומר שגוגל לא יאנדקס אותם אבל כן יסרוק אותם ואת הקישורים מהם.

 

תוכן ישן או לא רלבנטי/תוכן דמו ועמודים שלא הושלמו

באתרים שעוברים הרבה שינויים או מחליפים מערכת ניהול, ניתן לראות פעמיים רבות עמודים ישנים שלא עודכנו וכוללים מעט טקסט לעומת העמודים החדשים באתר.

במצבים אחרים, אתרים חדשים שעלו לאוויר לאחרונה, עושים שימוש בעמודי זבל שהם בעצם עמודי דמו (Demo Content) –

במידה והעמודים לא נמחקו, התוצאה היא עשרות ואפילו מאות עמודי זבל, בד"כ כתובים בג'יבריש – אשר נסרקים כמובן, על ידי גוגל.

 

מה עושים? כמה טיפים לשיפור איכות האינדקס שלכם:

מחיקה ואיחוד של תגיות – במערכות שעובדות עם ענן תגיות, קל יחסית למצוא תגיות בלי הרבה עמודים מקושרים ולמחוק אותן. אפשר לשלב כמה תגיות יחד..

ביטול של עמודי מוצרים נפרדים – אם יש הרבה מוצרים דומים באותה הקטגוריה, לפעמיים עדיף לבטל את עמודי המוצרים הספציפיים ולהוסיף את כפתור ההוספה לעגלה ישירות מתחת למוצר.

התעלמות מפילטרים או מיון בזמן אמת – אם אין שום דרך להסיר פילטרים וחייבים להשאיר את העמודים הקצרים, אפשר לסמן לגוגל שיתעלם מפרמטרים מסוימים ויתייחס רק לעמוד הראשי דרך הSearch Console

עיבוי עמודים קיימים – גם אם נסיר או נוציא מהאינדקס של גוגל את כל העמודים הבעייתיים, לפעמיים עדיין נרצה להשאיר עמודים מסוימים ולעבות אותם. הדרך הכי טובה לעשות את זה היא באמצעות חיפוש של מילות מפתח רלוונטיות לאותו העמוד וכתיבת טקסט חדש או שינוי של הטקסט הקיים

חשוב לזכור להסתכל על הדברים מנקודת המבט של גוגל ושל הגולש: שיפור העמוד הקיים לצד חשיבה על הנראות שלו שתאפשר למצוא אותו בקלות, גם בשביל הגולשים וגם על מנת שגוגל יבין שמדובר בעמוד חשוב.

נקודה חשובה לסיכום- גוגל מסתכל על האתר כאוסף עמודים בתוך האינדקס שלו. ככל שהוא מכיל יותר איכות ופחות זבל – כך נראות האתר טובה יותר ,גוגל ייתן לו יותר קרדיט וסמכות, ויתעדף אותו במיקומים גבוהים.

במשפט: גם כאן, האיכות ולא הכמות, היא זו המשפיעה.

 

בין אם אתם רוצים אתר רענן ומעודכן על פי הנחיות גוגל ובין אם נושא התחזוקה והניהול גדול עליכם, דברו אתנו כאן ונשמח לסייע.

 

No Comments

Post A Comment

בודק...